2010. március 9., kedd

Sündisznónak készült sünkutya torta :)

Ez a torta Dominik névnapjára készült. Ő is Ben10 rajongó, de mindkét fiú csak nem kaphat ugyanolyan tortát 2 nap eltéréssel :) Így a választás egy sündisznóra került, de mivel az orra kicsit hosszú lett, ezért a sünkutya nevet kapta :)


Alapja 12 tojásból készült piskóta, amit 2 db forma edényben sütöttem ki (12 tojás, 12 kanál cukor, 12 kanál liszt, kicsi szalagáré).


A töltelék karamell ízű lett: 30 dkg kristálycukrot 2 evőkanál vízzel állandóan kevergetve aranyszínűre karamellizáltam. Amikor a cukor mély narancssárga színt kapott, levettem a tűzről és hozzáöntöttem 2 dl tejet nagyon óvatosan, mert a karamell elég rendesen elkezdett fröcsögni a tejtől. Ismét visszatettem a tűzre és mérsékelt lángon addig főztem, míg a cukor teljesen el nem olvadt.
Amikor minden cukor feloldódott, a karamellt levettem a tűzről, belekevertem 5 dkg margarint és néha megkevergetve hagytam teljesen kihűlni.


Közben 1 cs. karamell ízű pudingport 3 dl tejjel megfőztem és időnként megkevergetve hagytam kihűlni.

Amikor a krémek kihűltek, akkor a karamellhez még hozzáadtam 25 dkg margarint és robotgéppel habosra kevertem.
Végül a karamelles krémet és a pudingot összekevertem egymással.


A kisebb piskótát egy helyen töltöttem meg, a nagyobbat három helyen. Kívülről is bevontam a karamelles krémmel, aminek a tetejét még vékonyan bevontam hulala, porcukor, kakaó keverékével, hogy mégis egy kicsit barnásabb legyen.

A tüskékhez Mikado márkájú csokival bevont ropikat használtam.


Az almákat és a leveleket pillecukorból készítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése