2010. február 18., csütörtök

Scali kenyér

Most, hogy így belejöttem a kenyérsütésbe, újabbnál újabb kenyereket szeretnék kipróbálni. Ez a kenyér is nagyon finom lett és a héja is valami fantasztikus. Ropogósan puha és az a sok szezámmag :)


Ez a kenyér is Limarától származik: Scali kenyér

A recepten csak nagyon kicsit változtattam. Ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
25 dkg öregtészta
8 dkg sima liszt
10 dkg rétesliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 tk. sikér
1 és 1/4 tk. só

160 ml víz
2 ek. tej
1,3 dkg élesztő
2 ek. olaj
csipet aszkorbinsav

tetejére:
egy tojásfehérje
1/2 csésze szezámmag

Ezeket a hozzávalókat kenyérsütőgépbe pakoltam és hagytam, hogy jól összedolgozza, kb. 20 perc alatt. Utána kelesztőtálba tettem a tésztát, de előtte átgyúrtam kicsit, majd 15-20 perc múlva ismét átgyúrtam és utána addig hagytam a kelesztőtálban, míg fel nem lökte a tetejét, vagyis még szépen megkelt.

Ekkor három egyenlő részre osztottam. Gömbölyítettem őket, majd kb. 10 perc pihenés után rudakat sodortam belőlük.
A tojásfehérjét elkevertem egy ek. vízzel és a rudakat egy ecset segítségével körbe bekentem vele. A szezámmagot egy tálcára öntöttem, majd a lekent rudakat egyesével megforgattam benne. Ezután a három szálat összefontam. A megformázott kenyeret sütőpapírral bélelt jénaiba tettem. Hagytam, hogy ismét duplájára keljen, egy kicsi langyos vízzel megcsapkodtam a tetejét, majd 200 fokos előmelegített sütőben sütöttem kb. 45 percig. Amikor megsült, gyorsan levettem a jénai tetejét és hideg vízzel átkentem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése