2010. február 7., vasárnap

Nyitott diós fonat

Kalács sok dióval és mazsolával!

Ezt a receptet az nlcafe Sütik-képpel fórumon olvastam az 53325-ös hozzászólásban, libi írta be.

Egy kicsit változtattam a recepten, ide azt írom be, ahogy én készítettem:

Tészta:
2 dl tej
3 tojás sárgája
12 dkg margarin (ráma)
50 dkg liszt ( 35 dkg sima liszt + 15 dkg rétes liszt)
3 dkg élesztő
5 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
csipet só

Töltelék:
7 dkg mazsola
rumaroma ízlés szerint
1 dl tej
8 dkg kristálycukor
2 cs. vaníliás cukor
3 dkg margarin (ráma)
18 dkg darált dió

Máz:
2 ek. citromlé
4 ek. porcukor

A tészta összes hozzávalóit kenyérsütőbe tettem, ami kb. 20 perc alatt megdagasztotta a tésztát. Utána kelesztőtálban duplájára kelesztettem.

A töltelékhez forró vízzel leöblítjük a mazsolát, szárazra töröljük és meglocsoljuk rumaromával.
Felforraljuk a tejet a kristálycukorral, a vaníliás cukorral és a margarinnal, beleszórjuk a diót és 2 percig főzzük. Levesszük a tűzről, elkeverjük a mazsolával és hagyjuk kihűlni.

A tésztát lisztezett munkalapon téglalap formára nyújtjuk, megkenjük a töltelékkel, feltekerjük és sütőpapírra emeljük, ahol hosszanti irányban pontosan a közepén kettévágjuk és a két fél tekercset óvatosan úgy fonjuk, hogy mindig a vágott fele legyen felül. A sütőpapírral együtt ráemeljük a tepsire, kétszeresére kelesztjük és előmelegített sütőben kb. 25-30 percig sütjük.

A mázhoz a citromlevet és a cukrot sűrű péppé keverjük és a sütőből kivett tekercset azonnal, forrón megkenjük vele és hagyjuk kihűlni.

Nem kell megkenni sütés előtt semmivel, utána jön rá a citromos máz, ami nagyon finommá teszi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése