2010. február 9., kedd

Magvas kenyér

Egy újabb hibernált kenyér, sok maggal, "vizes ruha csavarásos" módszerrel!

Ezt a kenyeret Limaránál láttam: Olajbogyós-magvas kenyér, nála "Olajbogyós-magvas kenyér" néven szerepel.

Egy kicsit átalakítottam a receptet, mert nálunk senki sem szereti az olajbogyót és rozsliszt helyett teljes kiőrlésű liszttel készült.

Ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:

- 2,2 dl víz
- 2 ek. joghurt ( 40 g )
- 20 dkg
öregtészta
- 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt + 1 tk. sikér
- 20 dkg sima liszt + 10 dkg rétes liszt
- csipet aszkorbinsav
- 1,5 tk. só
- 2 ek. olaj
- 1 tk. cukor
- 1,2 dkg élesztő
- 1-1 ek. lenmagpehely, szezámmag, zabkorpa, zabpehely

Minden hozzávalót bepakoltam a kenyérsütőgép üstjébe, majd elindítottam a dagasztást, de vigyáztam arra, hogy a hozzávalók hidegek legyenek. A kenyérsütő tetejét végig nyitva hagytam, nehogy megmelegedjen a tészta. 20 perc alatt szép, hólyagos tésztát dagasztott. 1-1 ek. liszt vagy folyadék természetesen kelhet hozzá. A tészta jól formázható, enyhén tapadós legyen. Mikor leállt a dagasztás, kelesztőtálba tettem, de nem tettem rá a tál tetejét, csak úgy szabadon hagytam és 30 perc múlva kicsit átgyúrtam a tésztát. Hagytam még 30 percig kelni, majd lisztezett felületre borítottam. Téglalap formára lapogattam, két szélét visszahajtottam, feltekertem, majd megcsavartam, mint a vizes ruhát. Jól körbeliszteztem, sütőzacsiba tettem és így sütőzacsistól együtt ment a tészta a széthúzható kenyérformába. A kenyérformát betettem éjszakára a hűtőbe. Reggel kivettem a hűtőből és hideg sütőbe tettem, így a tészta a sütővel együtt szép lassan, egyenletesen melegedett át. 200 fokra állítottam a sütőt és kb. 50 percig sütöttem a kenyeret.

Nagyon finom, szaftos bélzetű kenyér lett.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése