2010. február 26., péntek

Kókuszos kinder pingvin

Ezt a receptet illeskrisz blogjában találtam: Kókuszos kinder pingvin


Nagyon finom kókuszos süti lett, de a süti kinézetét egy kicsit különlegessé szeretettem volna tenni. Egy kicsit változtattam a recepten is, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók a tésztához: 8 tojás, 20 dkg liszt, 1 sütőpor, 4 dkg keserű kakaópor, 4 ek. olvasztott vaj, 4 ek. víz, 24 dkg cukor.


A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat fehéredésig keverjük a cukorral. Belekeverjük az olvasztott vajat és a vizet, ezzel is elkeverjük. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a kakaóporral és a tojásos masszához adjuk, majd simára dolgozzuk. A végén lazán beleforgatjuk az előzőleg kemény habbá vert tojásfehérjét. Sütőpapírral kibélelünk egy gáztepsit és 2 lapot sütünk belőle előmelegített sütőben.


Krém: 2 tubus sűrített tej, 4 dl Hulala, 8 ek. kókuszreszelék, 4 tk. zselatin amit 12 ek. vízben megmelegítünk (én felforraltam)


A sűrített tejet lassú tűzön addig főzzük, amíg kicsit karamellizálódik, langyosra hűtjük, majd belekeverjük az oldott zselatint. Elkezdjük felverni a Hulalát egy habfixálóval, majd amikor már majdnem kemény a hab, lassan belecsorgatjuk a sűrített, karamellizálódott tejet. Ezzel keményre verjük. A végén lazán belekeverjük a kókuszreszeléket. Megtöltjük a krémmel a piskótát, csokival bevonjuk és kókusszal díszítjük. 2 órára hűtőbe tesszük dermedni.


Most sakkmintásra készítettem a sütit. A két vastagabb lap mellé még sütöttem egy nagyon vékony harmadik lapot is. A kisült 2 vastagabb lapot kb. 2 cm széles csíkokra vágtam, a krémet habzsákba töltöttem. A vékony lapot alulra tettem, majd ráfektettem egy 2 cm-es tésztacsíkot, utána kb. 2 cm széles krémcsíkot húztam, majd megint egy tésztacsík és így tovább. A következő sornál, ahol előzőleg tésztacsík volt, oda krém került és a krém helyére tésztacsík. Így alakult ki a sakktábla minta. A tetejére csokit csurgattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése