2010. február 6., szombat

Lekváros bukta

Sok-sok lekváros bukta :)

Ez a "Bukta" recept Torkos Kuckó blogjáról való: Bukta

Hozzávalók:

55 dkg liszt ( 55 dkg sima liszt + 30 dkg rétes liszt )
1 pohár joghurt ( 210 g )
2 tojás ( 3 )
5 dkg olvasztott margarin ( 7,5 dkg )
10 dkg cukor ( 15 dkg )
2,5 dkg élesztő ( 4 dkg )
2 dl tej ( 2,5 dl )
1 kk. só ( 1 tk. )

Én másfélszeres adagból készítettem a buktákat a zárójelben megadott mennyiségekkel. Minden hozzávalót a kenyérsütőbe tettem, ami kb. 20 perc alatt megdagasztotta a tésztát. Utána kelesztőtálban megkelesztettem. Kettévágtam a tésztát és enyhén lisztezett asztalon, egyenként szép vékonyra kinyújtottam. Feldaraboltam négyszögekre és mindegyik közepébe jó sok sütésálló vegyes ízű lekvárt tettem. Feltekertem és tepsire sorakoztattam őket. Tetejüket olvasztott margarinnal átkentem és előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése