2009. december 18., péntek

Mézes puszedli

Puszedli vagy bombi?

Ez a recept Bilonkától származik, az nlcafe Sütik-képpel fórum 33407 hozzászólásban írta be.

3 tojássárgáját és 1 egész tojást kikeverünk 15 dkg porcukorral.

25 dkg mézet és 5 dkg zsírt meglangyosítunk, hogy folyós legyen. Én egyben tettem be őket picikét a mikróba.

A folyós mézet + zsírt is a nagy tálba öntjük a tojásos keverékhez. Belekavarunk 4 evőkanál tejfölt és a fűszereket, tetszés szerint. Én tettem hozzá 2 teáskanál vaníliás cukrot, másfél teáskanál őrölt fahéjat, fél teáskanálnyi őrölt szegfűszeget és ugyanannyi őrölt gyömbért.

60 dkg liszthez hozzákeverünk 2 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet hozzádolgozzuk a kikevert folyékony alkotórészekhez.

A tésztát betesszük pihenni a hűtőbe. Másnapra kellően szilárd, formázható lesz!

A sütés: golyócskákat formálunk. Viszonylag egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedegetjük a tésztamasszát. 160-170 fokon 10-12 perc alatt megsül.

Hab: A kimaradt 3 db tojásfehérjéből habot verünk, 25 dkg porcukorral tovább verjük. (A cukrászmester tanácsa: 1 tojásfehérjéhez 9 dkg cukor.) Most lehet a habba a forró puszedliket beleforgatni, utána sütőpapírra szedni, szárítani.

Én először az alapmázba hempergettem egy adagot (3 tepsivel lett, összesen 90 db). Utána a maradék mázat elfeleztem. Az egyik részbe belereszeltem egy narancs héját, a másikba kevertem kakaóport meg fahéjat. A barna mázból maradt egy kevés, azzal megcifráztam néhány fehéret. Lehetne a mázba kókuszreszeléket is tenni, vagy kókuszt és kakaóport, vagy csak fahéjat, vagy reszelt citromhéjat. Úgy könnyű a díszítés, ha mély, de kis alapterületű tálban van a máz.

Én a puszedli tésztájából kihagytam az őrölt gyömbért. Én 70 db puszedlit készítettem ebből a mennyiségből. Ha kettő puszedlit lekvárral összeragasztunk és csokival bevonjuk, akkor bombit kapunk.

Most nem habbal vontam be, hanem CsillagViki ötlete alapján cukormázzal: Mézes puszedli

A puszedlik tetejére: fél kiló porcukor, 1 evőkanál sötét, cukrozatlan kakaópor, esetleg néhány cukorgyöngy.

A bevonathoz a fél kiló porcukrot két részre osztjuk. Az egyik részbe belekeverjük a kakaóport. Mindkét tál porcukorba apránként, szinte cseppenként forró vizet öntünk, éppen annyit, hogy a cukormáz jól keverhető legyen, de ne folyékony. A vízzel a cukrot jól kikeverjük. (A vizet azért kell nagyon óvatosan adagolni, mert nagyon kevés kell, nagyon hamar túl folyóssá válik a cukormáz!)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése