2009. december 23., szerda

Kréker

Finom ropogtatnivaló!

Ezt a receptet Max konyhájában találtam: Krékerek

(4 adag lett, 27X37 cm-es tepsiben sütve)

Hozzávalók:
500 gr liszt
240 gr víz
60 gr olíva olaj
15 gr só
1 tk. cukor
2 kiskanál szárított élesztő / 16-20 gr friss élesztő/
szóráshoz: só, szezámmag, provanszi fűszerkeverék, fokhagyma granulátum

Az állványos robotgéppel dagasztattam össze a tésztát és a sót csak akkor tettem bele, amikor kezdett a tészta összeállni.
Langyos helyen hagytam kelni 40-50 percet, majd újra átgyúrtam.

Négy részre osztom, majd nagyon kevés liszten elkezdem nyújtani. Amikor elkezd leragadni, átteszem a sütőpapírra és azon nyújtom nagyon vékonyra. Megszórom az ízesítővel és azt egy kicsit belehengergetem a nyújtófával.

Megböködöm egy villával, majd a görgősvágóval (pizza vagy derelye vágó) tetszés szerinti kis lapocskákra vágom.
Előmelegített sütőben 160-170 c°-on szép pirosra sütöm, kb. 20 perc alatt. Utána tördeljük szét darabokra és fogyasszuk jó egészséggel.

Én ételízesítővel szórtam meg a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése