2011. június 12., vasárnap

Gibassier vagy valami hasonló :) tejmentesen

Mostanában nagyon kevés időm van új dolgokat kipróbálni. Inkább előveszem a jól bevált, többször elkészített recepteket, de ez a péksüti nagyon megtetszett Jade oldalán.

Egy kicsit változtattam rajta, ide azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:

55 dkg sima liszt

25 dkg rétes liszt

kb. 1,6 dl zabtej

14 gr porélesztő

15 dkg kristálycukor

csipet só

3 egész tojás

110 ml olaj

105 gr olvasztott margarin (Liga)


a kenéshez:

1 tojás sárgája

3 evőkanál zabtej


olvasztott margarin (Liga)


a forgatáshoz:

kristálycukor

Elkészítés:
A hozzávalókat a fenti sorrendben kenyérsütőgépbe tettem az olvasztott margarin kivételével és kb. 20 perc alatt sima, közepesen kemény tésztát dagasztattam, közben folyamatosan hozzáadva az olvasztott margarint is. A tészta zsírosabb lett a megszokottnál. A tésztát kelesztőtálba tettem és jól megkelesztettem, amíg fel nem lökte a kelesztőtál tetejét.
A megkelt tésztát 20 db egyforma kb. 75 gr-os részre osztottam, ezeket gombócokká formáltam, majd letakarva 15-20 percig pihentettem.



Ezután mindegyiket tenyérnyire nyújtottam, kettőbe hajtottam és a széleit kicsit összenyomkodtam. Ekkor félkör alakú formát kaptam.





Pizzavágóval formára vagdaltam, a tésztát két oldalra kissé megnyújtottam, majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Nekem egy gáztepsin 6 db fért el.






A tepsit konyharuhával letakartam és kb. 20-30 percig pihentettem a tésztát, amíg majdnem a duplájára kelt. A konyharuhát levettem, megkentem a tetejüket a tejjel elkevert tojássárgájával.



180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütöttem. Még forrón megkentem olvasztott margarinnal, vártam kb. 1 percet és kristálycukorba forgattam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése