2009. november 17., kedd

Békebeli főtt kifli

Igazi "békebeli" íze van!

Ezt a receptet illeskrisz oldalán találtam: Békebeli főtt kifli

Hozzávalók:

60 dkg liszt (fele sima liszt, fele rétes liszt)
2 kk. só
1/2 kocka friss élesztő
1 kk. cukor
1 dl olaj
3 dl tej vagy víz (tejes avagy vizes kifli, ízlés szerint)

A langyos vízben elkeverem a cukrot és az élesztőt. Megszórom a tetejét egy kanál liszttel és hagyom 5 percig habzani. Közben a liszteket és a sót egy tálba öntöm. A megkelt kovásszal elkezdem dagasztani. Amikor nagyjából elvegyült, hozzáadom az olajat. Liszttől függ a folyadék mennyiség, kemény tésztává dagasztjuk. Ezután jól lezárom/letakarom és huzatmentes helyen felejtem 45 percre.

Ekkor deszkára borítom, kissé lelapítgatom és felvágom 12 egyenlő részre. Egyesével kinyújtom kerek lapokká, mint a pizzát, kb. 3 mm vastagra. Majd felcsavarom jó szorosan. A tenyerem alatt kétszer átgörgetem, hogy szorosan zárjon. Amikor az összessel végeztem, letakarom őket a lisztezett deszkán, legalább két konyharuhával.

45 perc múlva megnézem és ha jól megnőttek és kissé repedeznek, akkor odateszek egy 4 literes lábosba vizet főzni. 4 liter vízhez 1 kk. cukrot kell tenni. A cukortól lesz a végeredmény szép barna, de az ízén egyáltalán nem lehet érezni.
A sütőt előmelegítem.

Amikor a víz majdnem forr, akkor egyesével beleteszem a kifliket. Nem süllyed le, hanem a víz tetején úszik, ezért, amint a vízben van, kiveszem alóla a lapátot és lenyomom vele a víz alá 5-6 másodpercig. Utána gyorsan kiveszem és rögtön az (olajozott, vagy sütőpapírral bélelt) tepsire teszem. Nőni már nem nagyon fognak, talán 10 %-ot, mert a vízben gyorsan dagadnak.

Forró sütőbe tolva pirosra sütjük.

Én a fenti hozzávalókból kenyérsütőgépben tésztát dagasztottam, majd kelesztettem. Amikor megkelt, kiborítottam egy lisztezett munkalapra, majd 12 részre osztottam és egyesével kis kör alakúra nyújtottam őket, majd feltekertem. Ezután letakarva 1 órát keltek.
Amikor megkeltek, akkor egy lábasban felmelegítettem 4 l vizet 1 kk. cukorral, majd a kifliket (forrás előtt) egyesével beleengedtem és a víz aljára lenyomva tartottam 6 másodpercig, majd kivettem és sütőpapírral bélelt tepsin sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése