2011. március 9., szerda

Majom muffin névnapra tejmentesen

Sajnos tejérzékeny lett a kisebbik fiam, ezért a tejet teljesen ki kell hagynunk a sütikből, ételekből :(

Ez a muffin Dominik névnapjára készült, természetesen már tejmentesen, amit az oviba vitt. A díszítéshez az ötletet Kriszti blogjában találtam: itt


Hozzávalók (12 darabhoz):
150 g liszt
1/2 cs. sütőpor (6 g)

150 g margarin (Liga)

150 g porcukor

1 cs. vaníliás cukor

2 tojás

kb. 60 ml tej (hajdina tej)


Elkészítés:
A puha margarint keverjük habosra a porcukorral és a vaníliás cukorral. Egyenként adjuk hozzá a tojásokat, majd a sütőporos lisztet, végül a tejet. A muffin formába helyezzünk muffin papírokat, majd osszuk el a tésztát. Előmelegített sütőben süssük kb. 20-25 percig.

36 db muffin készült az oviba, tehát a fenti adag háromszorosa. Ennyi muffin tetejére 20 dkg margarint kikevertem 10 dkg porcukorral és 2 evőkanál kakaóporral. Egyenként megkentem a muffinok tetejét ezzel a krémmel, majd piskóta tallérok segítségével kialakítottam a majom fejeket. A szemeket és az orrlyukakat olvasztott csokiból készítettem fogpiszkáló segítségével, a szájuk pedig piros cukoríróval készült.


1 megjegyzés: