2010. április 19., hétfő

Madártej szelet

Ma van Apukám szülinapja. Még szombaton megköszöntöttük, Anyukám egy csokitortát készített, én viszont úgy gondoltam, hogy mivel mindenki hízásnak indult a családban :) , ezért valami cukor nélküli sütit készítek. Ebben a sütiben csak édesítő van.

Ezt a receptet a jegeskave.hu oldalon találtam, Roxa receptjei között: Madártej szelet


Egy kicsit változtattam a recepten, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

8 tojás fehérjét és 8 evőkanál porédesítőt (Süssina) kemény habbá vertem robotgéppel.

Külön egy tálkában kikevertem 14 dkg lisztet (BL 55) és 2 púpos kávéskanál sütőport, majd a kemény habra rászitáltam a sütőporos lisztet. Nagyon óvatosan kevertem össze, nehogy összetörjön a hab.

Belesimítottam egy sütőpapírral bélelt gáztepsibe. Előmelegített sütőben, kb. 175-180 fokon 15 percig sütöttem, de ez idő alatt nem nyitottam ki a sütő ajtaját.

Krém:

Turmixgépben kikevertem a 8 tojás sárgáját (tésztából kimaradt), 2 cs. vanília ízű pudingport, 2 cs. vaníliás cukrot, 1 cs. étkezési zselatint és 4 dl tejet.

Közben felmelegítettem még 7 dl folyadékot (4 dl tej + 3 dl víz) és 35 db édesítő tablettát (polisett), majd hozzáöntöttem a tojássárgás keveréket a turmixból. Lassú lángnál, folyamatos keverés mellett sűrűre főztem. Amikor már csak langyos volt, de még nem hideg, akkor belekevertem a krémbe 16 dkg light 20 % zsírtartalmú tégelyes margarint (Liga). Ezt a krémet elterítettem a kisült tésztán.

Felvertem egy csomag tejszínhabpótló port, majd rákentem a kihűlt krémre és villával hullámokat húztam a tetején.

Annak ellenére, hogy csak édesítő került a sütibe, nagyon finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése