2010. április 5., hétfő

Húsvéti kalács

Ezt a receptet Judithnál találtam: Húsvéti kalács


Nagyon finom kalács!

Kicsit változtattam a recepten, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
2,5 dl tej
1 tojás sárgája
2 dkg élesztő
35 dkg liszt (28 dkg sima liszt, 7 dkg rétes liszt)
csipet só
4 ek. cukor


Kenéshez:
1 tojás sárgája kevés tejföllel kikeverve

Minden hozzávalót kenyérsütőbe tettem, ami kb. 20 perc alatt lágy kalácstésztát dagasztott. A tésztát kelesztőtálba tettem, tetejét vékonyan átkentem zsírral és duplájára kelesztettem.

A megkelt tésztát 5 részre osztottam: 3 részből egyenként kb. 60-70 cm hosszú rudakat sodortam, ezeket hármas fonással összefontam. A fennmaradt 2 részből egy cipót formáltam. Ezt egy sütőpapírral kibélelt 26 cm átmérőjű kerek tortaforma közepére tettem. A fonatot lazán a cipó köré helyeztem, összeillesztve a rudak végeit. A tejföllel kikevert tojás sárgájával megkentem, majd újra duplájára kelesztettem.


Amikor megkelt, ismét megkentem a tejföllel kikevert tojás sárgájával, közepét megszórtam dekorcukorral. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.


2 megjegyzés:

  1. Monika, nagyon szep lett a kalacs! Orulok, hogy izlett!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judith!
    Nagyon szépen köszönöm Neked ezt a fincsi receptet. Még sokszor meg fogom sütni. A család kedvence lett.

    VálaszTörlés