2011. július 24., vasárnap

Sós kifli

Ez a recept Limarától származik. Egy kicsit változtattam rajta, hogy tejmentes legyen.
Ide most azt írom le, ahogy én készítettem.


Hozzávalók:
40 dkg BL55 sima liszt
10 dkg rétes liszt
1 tk. sikér
1,5 tk. só
pici aszkorbin
20 dkg öregtészta
2 dl zabtej
0,5 dl víz
1 tk. cukor
2 dkg élesztő
0,5 dl olaj

A hozzávalókat az olaj kivételével kenyérsütőgépbe tettem és kb. 20 perc alatt sima tésztát dagasztattam. Az olajat akkor tettem hozzá, mikor már kezdett szépen összeállni a tészta (a kenyérsütő indulása után kb. 5 perc múlva). A tésztát kelesztőtálba tettem, megkelesztettem, majd lisztezett felületen 10 egyenlő részre osztottam. Mindet kinyújtottam négyzet alakúra és az egyik csücskétől kezdve elkezdtem szorosan feltekerni. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem (1 gáztepsire 5 db fért el), majd megkelesztettem. Utána tetejüket átkentem langyos vízzel, megszórtam dekor sóval és apró sóval, majd kb. 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt szép pirosra sütöttem. A sütőből kivéve a kiflik tetejére hideg vizet csapkodtam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése