2010. augusztus 31., kedd

Nyújtható fondant házilag

Ezt a receptet Kiskuktánál találtam itt.

Hozzávalók:

1/2 kg átszitált porcukor
35 ml víz
20 gr margarin
20 gr méz
4 gr étkezési zselatin (Horváth Rozi)

1. A porcukrot egy sűrű szitán átszitáltam egy keverőtálba, kb. felét áttettem egy másik edénybe. A keverőtálban maradt porcukor közepére egy lyukat csináltam.
2. A zselatint és a vizet felolvasztottam vízgőz fölött, beletettem a margarint és a mézet, majd olvadásig kavargattam.
3. Mikor felolvadt, azon melegében hozzáöntöttem a porcukor közepébe, majd fakanállal elkezdtem összekeverni. Közben folyamatosan adtam hozzá a félretett porcukrot. Amikor már a kanállal nem lehetett tovább keverni, akkor kézzel gyúrtam tovább mindaddig, amíg egy összeálló, edényhez már nem, de a kezemhez még ragadó masszát kaptam.
Nem biztos, hogy az egész cukor kell hozzá, nekem sem kellett.
4. Amikor elkészült a fondant, belecsomagoltam folpackba + egy zacsiba, hogy ne száradjon ki, majd felhasználás előtt 1 napig pihentettem szobahőmérsékleten.
5. Ezen idő alatt is sokat keményedik a fondant. Ha nagyon kemény lesz, akkor mikrózva lehet puhítani és utána margarinnal átgyúrni. Ha nagyon lágy marad, akkor porcukrot lehet még hozzágyúrni.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Mónika! Köszönöm ezt a szuper receptet, tökéletes lett! És fél óra volt az egész, igaz én a robotgép dagasztójával kevertem, amit ajánlok mindenkinek. A legtöbb időt így is a porcukor átszitálása vette igénybe!:)
    Nézz be a blogomra ha kíváncsi vagy első fondantos tortámra!:)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Örülök, hogy sikerült :)
    Mónika

    VálaszTörlés
  3. Ha piros ételfestéket akarok belekeverni mikor rakjam hozzá?

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Amikor már kézzel gyúrod össze, akkor kell az ételfestéket is hozzá adni.
    Üdv.: Mónika

    VálaszTörlés