2011. november 26., szombat

Stollen Karácsonyra


A stollen receptjét Zamat és illat oldalán találtam: Drezdai stollen

Egy kicsit változtattam a recepten, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
- 2 dl zabtej
- 1 tojás
- 15 dkg olvasztott Liga margarin
- 62 dkg liszt
- 10 dkg porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- csipet só
- fél-fél kk. őrölt fahéj és szegfűszeg
- 5 dkg élesztő
- 20 dkg mazsola, melyet előzőleg rumaromába áztattam
- 6 dkg cukrozott narancshéj
- 6 dkg cukrozott citromhéj
- 5 dkg szeletelt mandula

A hozzávalókat kenyérsütőbe tettem és kb. 20 perc alatt megdagasztattam. Figyelni kell, hogy kellőképp ruganyos, jó állagú tészta legyen, nem lehet folyós.
A megkelt tésztát kelesztőtálba tettem, megkelesztettem, majd a tésztát kettévettem és lisztezett deszkán egyenként kicsit átgyúrtam és megformáztam őket. Egyenként kb. 25 cm hosszúságú rudat gömbölyítettem belőle, a közepét a nyújtófával elvékonyítottam és az egyik szélét erre a mélyedésre hajtottam vissza. Tenyéréllel nyomkodva olyan formát kell kialakítani, hogy a kalácsunknak hosszanti irányban "púpja" legyen. Ez adja a jellegzetes formáját. Így emeltem át a sütőpapírra és ismét megkelesztettem, majd kb. 175 fokra előmelegített sütőben kb. 60-65 percig sütöttem.
A kész kalácsot forrón, többször egymás után átkentem olvasztott Liga margarinnal és porcukorral vastagon meghintettem.
Megvártam míg kihűlnek, majd az egyiket folpackba csomagoltam és kitettem a hűvösre, ahol megvárja a Karácsonyt :o) A másikat viszont megkóstoltuk és meg is ettük. Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése